Det digitala steget

För att kunna nå ut på marknaden är det viktigt att ha kunskap om vilka kanaler man bör synas i, både på webbplatser och på sociala medier
Projektet Det digitala steget riktar sig till företag inom besöksnäringen i sydösterbotten som behöver höja sin dig

Det finns allt fler digitala verktyg och kanaler för marknadsföring, informationsspridning och bokning.  För små- och medelstora företag kan det ibland kännas svårt att hänga med i ”det senaste” och veta hur man kan optimera sin digitala närvaro för att skapa synlighet och affärer. Det saknas en genomtänkt digital handlingsplan hos de flesta småföretagen.

Behovet av råd, kunskap och handfast hjälp med att komma igång och hänga med inom den digitala världen har uttryckts under flera år från företag inom besöksnäringen.

Projektets aktiviteter

Ta fram en digital handlingsplan för destinationen och för företagen.

Företagsbesök och coachning digitalt av externa konsulter 

Verka för en långsiktig resurs inom digitalisering för besöksnäringen i sydösterbotten

Workshops inom olika teman

Det finns allt fler digitala verktyg och kanaler för marknadsföring, informationsspridning och bokning.  För små- och medelstora företag kan det ibland kännas svårt att hänga med i ”det senaste” och veta hur man kan optimera sin digitala närvaro för att skapa synlighet och affärer. Det saknas en genomtänkt digital handlingsplan hos de flesta småföretagen.

Behovet av råd, kunskap och handfast hjälp med att komma igång och hänga med inom den digitala världen har uttryckts under flera år från företag inom besöksnäringen.

Projektets aktiviteter

Ta fram en digital handlingsplan för destinationen och för företagen.

Företagsbesök och coachning digitalt av externa konsulter 

Verka för en långsiktig resurs inom digitalisering för besöksnäringen i sydösterbotten

Workshops inom olika teman

‹ Tillbaka
cloud computing 626252 1280

Fakta om projektet